Op 8 juli kondigde het Amerikaanse bedrijf Mattel aan dat de eerste Barbiepop met diabetes type 1 op de markt zal worden gebracht.
Volgens de speelgoedfabrikant moet de lancering van deze nieuwe Barbie “het gevoel van inclusie en empathie versterken” rond deze ziekte, waaraan miljoenen kinderen over de hele wereld lijden.
"Spelen inclusiever maken"
Krista Berger, senior vice-president van het merk Barbie, gaf meer uitleg bij El Segundo vanuit Californië: “Bij Mattel erkennen we de krachtige rol die Barbie speelt in de vroege perceptie van de wereld door kinderen”. Ze voegde eraan toe: “Door ons assortiment uit te breiden met poppen met medische aandoeningen zoals diabetes type 1, kunnen we de diabetische gemeenschap vertegenwoordigen en onze missie voortzetten om spelen inclusiever te maken, zodat elk kind zichzelf kan zien in de verhalen die ze zich voorstellen en de poppen waar ze van houden”.
Lila Moss heeft haar eigen Barbie
Ter ere van deze gelegenheid kreeg de dochter van Kate Moss, een model net als haar moeder, een Barbiepop naar haar eigen evenbeeld. Lila Moss lijdt al sinds haar kindertijd aan diabetes type 1. “Het feit dat ik nu Barbiepoppen met type 1-diabetes kan zien en een Barbiepop krijg die op mij lijkt, met zichtbare patches, is zowel surrealistisch als bijzonder”, reageerde ze.
(FVDV en Olivia Stasse - Bron: 20 Minutes - Picture: ©picture alliance / globallookpress.com | Bulkin Sergey)
Snelkoppelingen