Het Witte Huis heeft Amazon bekritiseerd omdat het naar verluidt van plan is klanten te informeren waarom producten op zijn platform nu duurder zijn.
Karoline Leavitt, de perssecretaris van het Witte Huis, verwees naar een Punchbowl News-rapport waarin een bron beweert dat de e-commercegigant overweegt om opmerkingen toe te voegen aan productvermeldingen om te benadrukken hoe internationale tarieven de prijzen beïnvloeden—vooral voor goederen die in China zijn vervaardigd.
Sinds president Donald Trump een nieuwe golf van wereldwijde tarieven heeft aangekondigd, zijn de prijzen voor veel producten die op Amazon worden verkocht gestegen. Amazon heeft echter afstand genomen van het rapport en heeft niet bevestigd dat het deze informatie met klanten zou delen.
De verhouding tussen Trump en Amazon-oprichter Jeff Bezos is historisch gezien gespannen. Bezos was wel aanwezig bij de inauguratie van Trump eerder dit jaar, en Amazon droeg $1 miljoen bij aan het inaugurele fonds van de president.
(FVDV en QG - Bron: The Guardian — Foto: © Unsplash)
Snelkoppelingen